Itchycoo Park, 1964-1970--the second volume of Sixties British Pop, Outside In--explores how London songwriters, musicians, and production crews navigated the era‘s cultural upheavals by reimagining the pop-music envelope. As the generation born during the postwar years approached adulthood, they gravitated to music that resonated with their lives. Mainstream pop remained true to the basics, but some British artists conjured up sophisticated hybrid forms by recombining elements of jazz, folk, blues, Indian ragas, and western classical music while others returned to the raw essentials. Encouraging these experiments, youth culture‘s economic power challenged the authority of their parents‘ generation. Improved amplification opened larger and more lucrative concert venues while the spread of studios with enhanced technologies allowed artists and production crews the means to improve performances and recordings. British charts began to reflect London‘s postcolonial heritage as groups such as the Beatles, the Rolling Stones, the Kinks, and the Who all listened for ideas and sounds that would distinguish their recordings. On stage, the Yardbirds, Cream, Led Zeppelin, the Nice, and others led by instrumental virtuosi developed British versions of American blues and rhythm and blues while the Moody Blues, Pink Floyd, and King Crimson painted imaginary worlds. And, although Engelbert Humperdinck and other men lamented independent women, Dusty Springfield, Sandie Shaw, and Lulu used their cultural capital to question systemic sexism. Based on extensive research, including vintage and original interviews, Itchycoo Park, 1964-1970 presents sixties British pop, not as lists of discrete people and events, but as an interwoven story. Communities of musicians, producers, music directors, engineers, songwriters, publishers, promoters, broadcasters, and journalists interacted as they provided songs, made and played recordings, organized concerts, and celebrated the optimism of youth. They brought audiences together and gave individuals identity while establishing the musical world in which we live today.
Die bei uns gelisteten Preise basieren auf Angaben der gelisteten Händler zum Zeitpunkt unserer Datenabfrage. Diese erfolgt einmal täglich. Von diesem Zeitpunkt bis jetzt können sich die Preise bei den einzelnen Händlern jedoch geändert haben. Bitte prüfen sie auf der Zielseite die endgültigen Preise.
Die Sortierung auf unserer Seite erfolgt nach dem besten Preis oder nach bester Relevanz für Suchbegriffe (je nach Auswahl).
Für manche Artikel bekommen wir beim Kauf über die verlinkte Seite eine Provision gezahlt. Ob es eine Provision gibt und wie hoch diese ausfällt, hat keinen Einfluß auf die Suchergebnisse oder deren Sortierung.
Unser Preisvergleich listet nicht alle Onlineshops. Möglicherweise gibt es auf anderen bei uns nicht gelisteten Shops günstigere Preise oder eine andere Auswahl an Angeboten.
Versandkosten sind in den angezeigten Preisen und der Sortierung nicht inkludiert.
* - Angaben ohne Gewähr. Preise und Versandkosten können sich zwischenzeitlich geändert haben. Bitte prüfen sie vor dem Kauf auf der jeweiligen Seite, ob die Preise sowie Versandkosten noch aktuell sind.