Sunarisa, J: Analysis of Sugar-Free Claimed Beverages and It
The study was executed in order to understand sugar-free beverages market and understand the effect of sugar-free label on beverages‘ packaging toward purchase intention. The research was conducted in the form of online questionnaire and experiment to 149 respondents domiciled in Bandung, Indonesia. The survey consisted of 55 questions in the form of open-ended and closedended questions. The questionnaire data is then analyzed using descriptive and cluster analysis. The result shows that there are 4 clusters which have distinctive demographic, psychographic, and behavioral characteristics toward sugar-free beverages market. However, only 3 out of 4 clusters show favorable features which suggest them as the sugar-free beverages potential customer groups. Meanwhile, the experiment is analyzed using paired t-test and indicates that sugar-free labels on beverages packaging increase people‘s willingness to buy. This study is expected to help sugar-free beverages industry to have an idea of each customer groups unique features so that they are able to target the right customers and apply appropriate marketing strategy according to the potential customer‘s characteristics.
Die bei uns gelisteten Preise basieren auf Angaben der gelisteten Händler zum Zeitpunkt unserer Datenabfrage. Diese erfolgt einmal täglich. Von diesem Zeitpunkt bis jetzt können sich die Preise bei den einzelnen Händlern jedoch geändert haben. Bitte prüfen sie auf der Zielseite die endgültigen Preise.
Die Sortierung auf unserer Seite erfolgt nach dem besten Preis oder nach bester Relevanz für Suchbegriffe (je nach Auswahl).
Für manche Artikel bekommen wir beim Kauf über die verlinkte Seite eine Provision gezahlt. Ob es eine Provision gibt und wie hoch diese ausfällt, hat keinen Einfluß auf die Suchergebnisse oder deren Sortierung.
Unser Preisvergleich listet nicht alle Onlineshops. Möglicherweise gibt es auf anderen bei uns nicht gelisteten Shops günstigere Preise oder eine andere Auswahl an Angeboten.
Versandkosten sind in den angezeigten Preisen und der Sortierung nicht inkludiert.
* - Angaben ohne Gewähr. Preise und Versandkosten können sich zwischenzeitlich geändert haben. Bitte prüfen sie vor dem Kauf auf der jeweiligen Seite, ob die Preise sowie Versandkosten noch aktuell sind.