Establishing Topical Coherence in Electronic Communications
The status of asynchronous and synchronous Computer-Mediated Communication (CMC) relative to spoken and written language has been a moot point ever from the earliest attempts at a linguistic characterisation of it. Views range from basically spoken to basically written to considering it a new language medium alongside the two older media. Following up on this general debate, the present study by Michaela Zitzen is concerned with the question whether people engaged in CMC use topic handling strategies typical of oral discourse or typical of written discourse or whether people use genuinely new means to introduce, maintain, shift or close topics. This question has been approached, on the one hand, by taking account of the CMC-specific medial and communicative conditions, on the other hand by taking account of empirically-grounded evidence drawn from a corpus-based analysis of metadiscursive Topic Shift Markers. In natural conversation, recurring metadiscursive expressions, such as “Hate to introduce another topic”; are likely to be interpreted as a sign of impoliteness or as face threats. However, in CMC such metadiscursive elements make up for the absence of mutually available linguistic and non-linguistic information which in natural conversation constitute reciprocity with regard to topic handling.
Die bei uns gelisteten Preise basieren auf Angaben der gelisteten Händler zum Zeitpunkt unserer Datenabfrage. Diese erfolgt einmal täglich. Von diesem Zeitpunkt bis jetzt können sich die Preise bei den einzelnen Händlern jedoch geändert haben. Bitte prüfen sie auf der Zielseite die endgültigen Preise.
Die Sortierung auf unserer Seite erfolgt nach dem besten Preis oder nach bester Relevanz für Suchbegriffe (je nach Auswahl).
Für manche Artikel bekommen wir beim Kauf über die verlinkte Seite eine Provision gezahlt. Ob es eine Provision gibt und wie hoch diese ausfällt, hat keinen Einfluß auf die Suchergebnisse oder deren Sortierung.
Unser Preisvergleich listet nicht alle Onlineshops. Möglicherweise gibt es auf anderen bei uns nicht gelisteten Shops günstigere Preise oder eine andere Auswahl an Angeboten.
Versandkosten sind in den angezeigten Preisen und der Sortierung nicht inkludiert.
* - Angaben ohne Gewähr. Preise und Versandkosten können sich zwischenzeitlich geändert haben. Bitte prüfen sie vor dem Kauf auf der jeweiligen Seite, ob die Preise sowie Versandkosten noch aktuell sind.