Why do satisfied customers defect? A look at the concept of ¿customer satisfactions¿ and its shortcomings - (EAN 9783640890538) - Produktinformationen und Preisvergleich
Produkt Optional: Preisspanne von bis Euro

Einverständniserklärung zu Cookies, Daten- und Trackinginformationen
Wir verwenden Cookies, um Inhalte und Anzeigen zu personalisieren. Beim Besuch dieser Webseite werden Informationen gespeichert. Bei der Darstellung von Produkten werden Bilder von an anderen Webseiten geladen. Um das zu ermöglichen, ist es nötig, dass ihr Browser Verbindungen zu anderen Servern aufbaut und dorthin Daten überträgt. Die Verarbeitung der an Kostenscout.de gesendeten Daten erfolgt zur Leistungserbringung, zu statistischen sowie werbetechnischen Zwecken. Wenn Sie auf der Seite weitersurfen, stimmen Sie der Cookie-Nutzung und Datenverarbeitung zu. Datenschutzinformationen ansehen

Why do satisfied customers defect? A look at the concept of ¿customer satisfactions¿ and its shortcomings

Details   Preis vergleichen

Wissenschaftlicher Aufsatz aus dem Jahr 2011 im Fachbereich BWL - Offline-Marketing und Online-Marketing, , Sprache: Deutsch, Abstract: What is customer satisfaction? Customer satisfaction is something formed and hosted in peoples¿ (customers¿ that is) minds. Customer satisfaction is the result of a comparison. Customers are expected to compare their pre-purchase expectations of a product with their post-purchase experience. Satisfied customers see their expectations met or surpassed by the product, dissatisfied customers see their expectations disappointed. This, in short, is the rationale behind customer satisfaction¿s formation and this rationale, despite some stray definitions and operationalizations in the field seems to form the minimum agreement. Agreement, however, vanishes once it comes to the questions what follows from customer satisfaction. Some reasons for this ¿disagreement¿ have been identified elsewhere as diverging definitions and different forms to measure customer satisfaction. This short paper will go a step further and look at some analytical properties of the concept of customer satisfaction. These properties will be examined with reference to questions like, why is customer satisfaction expected to influence customer behaviour? What theoretical link exists between customer satisfaction and customer behaviour? And what theoretical shortcomings do explain the fact that after decades of research the status of customer satisfaction remains unclear at best? To answer these questions the next chapter provides the bleak picture of customer satisfaction¿s relationship with customers behaviour. Based on doubts sowed in this chapter with respect to the concepts fruitful application, the following chapter will provide an analytic view on customer satisfaction. The next chapter of this paper will look for a theory that can provide the link between customers¿ satisfaction and their behaviour or for a theory that can prevent the link from being established. This chapter will draw from Ajzen¿s model of planned behaviour. Therefore, it will be necessary to unwrap the hidden premises upon which the assumption that customers¿ satisfaction will influences customers¿ behaviour is based upon. A final chapter will list results and describe consequences.

Anbieter: Thalia DE
ab 17.95 Euro*
(zzgl. 0.00 EUR* Euro Versand)
Stand:08.05.2024
Preis kann jetzt höher sein

Why do satisfied customers defect? A look at the concept of ¿customer satisfactions¿ and its shortcomings - Preisvergleich (EAN 9783640890538)

ab 17,95 €*
+ 0,00 € Versand*
(Grundpreis: € je )
Why do satisfied customers defect? A look at the concept of ¿customer satisfactions¿ and its shortcomings Thalia DE zum Artikel

Die bei uns gelisteten Preise basieren auf Angaben der gelisteten Händler zum Zeitpunkt unserer Datenabfrage. Diese erfolgt einmal täglich. Von diesem Zeitpunkt bis jetzt können sich die Preise bei den einzelnen Händlern jedoch geändert haben. Bitte prüfen sie auf der Zielseite die endgültigen Preise. Die Sortierung auf unserer Seite erfolgt nach dem besten Preis oder nach bester Relevanz für Suchbegriffe (je nach Auswahl).
Für manche Artikel bekommen wir beim Kauf über die verlinkte Seite eine Provision gezahlt. Ob es eine Provision gibt und wie hoch diese ausfällt, hat keinen Einfluß auf die Suchergebnisse oder deren Sortierung. Unser Preisvergleich listet nicht alle Onlineshops. Möglicherweise gibt es auf anderen bei uns nicht gelisteten Shops günstigere Preise oder eine andere Auswahl an Angeboten.
Versandkosten sind in den angezeigten Preisen und der Sortierung nicht inkludiert.


Livesuche | Über uns | Datenschutz | Shop eintragen | Impressum

* - Angaben ohne Gewähr. Preise und Versandkosten können sich zwischenzeitlich geändert haben.
Bitte prüfen sie vor dem Kauf auf der jeweiligen Seite, ob die Preise sowie Versandkosten noch aktuell sind.